piątek, 4 stycznia 2019

Porady w zakresie dekorowania wnętrz

Firanki a zabrudzenia

 Mając firanki nie można zapominać o tym, aby poddawać je regularnej konserwacji. Chodzi bowiem o to, aby na bieżąco usuwać znajdujące się w nich zanieczyszczenia i bakterie. Jest to konieczne, jeżeli chcemy się cieszyć wyjątkową świeżością oraz bielą swoich produktów. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że najszybciej brudzą się firanki do kuchni. Jest to spowodowane kilkoma rzeczami. Pierwszą z nich jest fakt, że takie firanki mają nieustanny kontakt z parą wodną, tłuszczami i kurzem. Kuchnia należy bowiem do pomieszczeń o najbardziej wzmożonym ruchu. Aby nie musieć patrzyć na brudne firanki w kuchni, zalecane jest ich regularne pranie – najczęściej jak to możliwe. Do prania firanek do kuchni należy stosować specjalne środki zmiękczające i rozpuszczające zanieczyszczenia. Mogą one również posiadać domieszkę wybielacza, co dodatkowo podwaja ich skuteczność. Pamiętać również o tym należy już w trakcie kupowania. Firanki do kuchni powinny bowiem być wykonane z materiałów odporniejszych i solidniejszych aniżeli podobne firanki do innych pomieszczeń, jak salon czy sypialnia.

Jak urządzić kuchnię?

Sercem każdego domu jest kuchnia. A jako takie pomieszczenie, spełnia znacznie więcej funkcji niż tylko zapewnienie przestrzeni do przygotowywania posiłków. Ważne jest więc, aby tak urządzić kuchnię, by o każdej porze i w każdych warunkach czuć się w niej dobrze. Meble, podłogi, ściana, wyposażenie oraz firanki do kuchni. To wszystko ma wielkie znaczenie, którego pod żadnym pozorem nie można bagatelizować. W przeciwnym wypadku z naszych planów o ładnej i funkcjonalnej kuchni mogą pozostać tylko marzenia.

Jak powinny wyglądać wygodne i estetyczne firanki do kuchni?


Z pewnością nie mogą być długie. Pomimo że firanki do samej ziemi bardzo ładnie wyglądają, to jednak nie są dobrym wyborem do kuchni. Dlaczego? Ponieważ będą się na nich zbierały wszystkie zanieczyszczenia i zapachy powstające podczas gotowania. Po drugie, jeżeli okna kuchni są skierowane na stronę południową lub zachodnią, to z pewnością często będziemy je otwierać. Długie firanki do kuchni mogą to utrudniać. Pamiętając o tym wszystkim, warto wybierać krótsze kuchenne firanki, jako wygodniejsze i bezpieczniejsze.


 

Okno w sypialni 

Sypialnia to miejsce, w którym spędzamy bardzo dużo czasu, w szczególności tego wolnego, służącego do odpoczynku. Każdego wieczora przygotowujemy się w niej do snu, wyciszamy czy uspokajamy... Co zrobić, aby ułatwić sobie te czynności?

Sypialnia to Twój azyl!

Pokój ten ma przede wszystkim zapewniać spokój i wyciszenie, czyli stworzyć nam optymalne warunki do relaksu oraz odpoczynku. Dlatego bardzo ważny jest jego wystrój oraz odpowiednie oświetlenie.
Gdzie najczęściej umiejscowimy sypialnię? Oczywiście w najdalszym kącie od życia rodzinnego czy ciekawskich spojrzeń naszych gości. Jest to przecież najbardziej osobiste i prywatne miejsce w całym domu. Jak zadbać o to, aby było nam w  nim przytulnie i miło?



Zacznijmy od początku...

Odpowiednio zaaranżowane okno powinno być nie tylko ozdobą sypialni, ale i zapewnić nam maksymalnie wysoki stopień intymności i pewność, że unikniemy ciekawskich spojrzeń innych ludzi. Z tego oto powodu często goszczącym dodatkiem okna sypialnego są żaluzje, rolety, firany lub zasłony.
Musimy jednak pamiętać, iż wszelkiego rodzaju dekoracje okienne powinny umożliwiać nam  regulacje poziomu natężenia światła. Nie zawsze przecież jedynie śpimy w sypialni, niektórzy uwielbiają np. w jesienne deszczowe dni leżeć w łóżku i czytać książki.
Dodatkowo jest wiele osób, które wolą obudzić się przy porannych promieniach słońca niż w ponurym i smutnym pomieszczeniu. Dlatego dekoracja sypialnianego okna to bardzo indywidualna sprawa.

To jak?

Rolety sprawdzają się dobrze, ponieważ nie bronią one „wstępu” do sypialni całemu światłu, a jedynie ograniczają jego dostęp.
Z kolei żaluzje są już w tej kwestii bardziej dokładne, czyli znakomicie sprawdzą się w sypialniach osób, które z jakichś powodów dużo sypiają w ciągu dnia.
Jeśli żadna z powyższych opcji nie jest dla nas satysfakcjonująca, możemy zastanowić się nad wyborem zasłon oraz firan. To dobre rozwiązanie kiedy nasza sypialnia jest odrobinę za mała, a my chcemy ją optycznie powiększyć – lekkie, zwiewne i pastelowe zasłony dadzą naprawdę zadowalający efekt.

Panele japońskie - nowe i ciekawe rozwiązanie 

Szukasz ciekawego rozwiązania w celu urozmaicenia nudnego wnętrza swojego mieszkania lub domu? A może nie masz pomysłu na ozdobienie ogromnego okna? Panele japońskie to doskonały plan!

Czym właściwie są panele japońskie?

Panele japońskie, zwane również z języka angielskiego „Pannel Track” to całkiem nowa alternatywa  dla przesłon okiennych.
Dokładniej to rodzaj osłony okiennej, wolnowiszącej, która montowana jest wewnątrz wnęki okiennej, ale istnieje również możliwość, aby zrobić to poza nią, np. do ściany lub sufitu.
Warto wiedzieć, iż panele japońskie nie muszą zostać wykorzystane jedynie jako oprawa okienna. Używa się ich również np. w celu oddzielenia większych pomieszczeń czy różnych części budynku.



Montaż paneli japońskich

Montaż „Pannel Track” nie jest skomplikowany i powinniśmy w bardzo szybki sposób sobie z nim poradzić. Szerokie i długie pasy materiału, czyli panele montuje się do szyny przymocowanej do sufitu lub ściany. Szyna składa się z 2-5 torów torów i dzięki niej możemy swobodnie przesuwać pasy materiału w dowolne miejsce, ręcznie – za pomocą sznurka lub drążka, ale i w elektronicznie, za pomocą pilota.

Zalety paneli japońskich

System panelowy pasuje do nowoczesnych lub też minimalistycznych wnętrz. Dodatkowo, jest niezastąpioną dekoracją pomieszczeń, które urządzone zostały w stylu nowoczesnym.
W pełni rozwiązują problem osłon okiennych – np. nie wymagają tak częstego czyszczenia jak żaluzje, a tkanina z której zostały wykonane nie marszczy się i nie fałduje. Możemy również dokonać wyboru pomiędzy ich materiałem, fakturą, kolorami i wzorami. Są w stanie spełnić nawet najbardziej wygórowane oczekiwania.

Podsumowując:

Panele japońskie stanowią świetny, praktyczny i nowoczesny rodzaj osłony okiennej. Komfort ich użytkowania oraz estetyczny wygląd powoduje, iż coraz więcej osób się na nie decyduje. W całym pomieszczeniu wprowadzają ciepłą i przytulną atmosferę, co sprawia, że dzięki nim czujemy się dobrze.
Powiew Wschodu w Twoim domu

 


 

 

Jak dopasować firanki do kuchni?

Czym się kierować wybierając firanki do kuchni? Wzorem, wielkością, a może kolorem? Jest wiele wskazówek, którymi można się kierować. Jednak dla pełnego zadowolenia, zawsze warto pozostawać wiernym swoim poglądom i upodobaniom. Jest to wtedy gwarancją zadowolenia i satysfakcji. Omówimy najczęściej wybierane punkty, którymi klienci się sugerują kupując firanki do kuchni.






Przede wszystkim będzie to kolor. Większość kuchni nadal ma białe ściany oraz kolorowe meble. Naturalnym wyborem jest więc firanka w kolorze białym. Jeżeli jednak chcemy odpocząć od takiej monotonni, dobrze jest wybrać coś bardziej kolorowego, sugerując się odcieniami beżu, kremu i innymi delikatnymi. Coraz bardziej modne są również kolory pastelowe.



 W ich przypadku mamy bowiem możliwość odmienienia wnętrza w prosty i niezawodny sposób. Pastelowe firanki do kuchni można również coraz częściej zobaczyć na różnego rodzaju prezentacjach w katalogach z wnętrzami. To również w pewien sposób przyczynia się do wzrostu ich popularności i wzmaga chęci klientów, którzy mają ją kupować.

Pościel 3D – atrakcyjna i kolorowa

Nocą nic nie jest tak blisko naszego ciała, jak pościel 3D. Kołdry i poduszki nie tylko zapewniają nam dobry sen, ale poprawiają humor swoją miękkością i przytulnością. Jeżeli poprawnie zdecydujemy się na wybór pościeli do sypialni, pomieszczenie na pewno stanie się naszym ulubionym.


Współcześnie mamy do wyboru około kilkudziesięciu, jeżeli nie więcej modeli pościeli. Bawełniane, satynowe, frottowe i wiele innych. Wśród nich nie brakuje również takich produktów, które budzą podziw u wszystkich klientów. Jednym z takich jest pościel 3D. W przypadku takich pościeli będziemy mieli do czynienia z bardzo starannie wykonanym projektem, mającym do zaoferowania wszystko co najlepsze.



 Pościel 3D może przedstawiać rozmaite wizerunki, które pozwalają nam dopasować kołdrę i poduszkę do swoich upodobań. Coraz częściej można trafić na pościele 3D przedstawiające fantastyczne krajobrazy, martwą naturę, a także abstrakcyjne fotografie. Jakość prawdziwego zdjęcia, a przy tym trwałe technologie nadruków sprawiają, że nawet po wielu praniach trójwymiarowa pościel 3D wygląda jak nowa.

Pościel a przeziębienie

Co ma wspólnego pościel 3D z powszechnie występującym o tej porze roku przeziębieniem? Oczywiście bardzo wiele. Nie ma bowiem skuteczniejszej i bezpieczniejszej metody leczenia przeziębienia i objawów grypy, jak wyleżenie jej w łóżku, pod ciepłą i przyjemną w dotyku pościelą. Dlaczego akurat pościel 3D, a nie inne gatunki? Jest wiele powodów. Przede wszystkim trzeba zrozumieć mechanizm funkcjonowania przeziębienia, a także sposób wracania do zdrowa.




 Duże znaczenie w tym wszystkim ma nastawienie naszej psychiki. Jeżeli nie czujemy się na siłach do szybkiej rekonwalescencji, ani nie zależy nam by prędko wrócić do zdrowia, nawet najcieplejsza pościel 3D nie pomoże. Zupełnie inaczej będzie wtedy, jeśli pragniemy ze wszystkich sił znowu być zdrowym. Podświadomie będziemy wyobrażać sobie siebie, jak jesteśmy aktywnymi. W takich przypadkach pościel 3D potęguje w nas uczucie optymizmu, budzi radość życia i sprawia, że jesteśmy uodpornieni na wszelkiego rodzaju powikłania, które mogą występować w trakcie choroby. To wszystko to jednak tylko ułamek zalet oferowanych przez trójwymiarową pościel.

Stylowa dekoracja okna w kuchni

 
Stylowa aranżacja okna to jedna z kwestii priorytetowych w przypadku salonu czy sypialni, rzadko kiedy natomiast zwraca się na nią uwagę w kuchni. Jednak, wbrew pozorom, i w tym pomieszczeniu aspekt ten istotnie wpływa na jego wygląd. W jaki sposób można zatem ciekawie udekorować okna w kuchni?

Rolety w kuchni

O ile jeszcze kilka lat temu standardem w kuchni były firan i zasłony to współcześnie, w nowoczesnych wnętrzach, są one coraz częściej zastępowane roletami. Rolety te są dostępne w różnych kolorach i wzorach, przez co swobodnie można je dostosowywać do stylu pomieszczenia. Co więcej, różnią się one również grubością materiału, dzięki czemu mogą mieć zarówno charakter zaciemniający jak i prześwitujący. Możliwości jest naprawdę wiele.


Zastosowanie żaluzji


Rozwiązaniem świetnie sprawdzającym się w kuchni są także żaluzje. Znacząco różnią się one od dotychczasowych rozwiązań. Ich nowoczesny design sprawia, iż nadają pomieszczeniu oryginalnego charakteru. Obecnie można wybierać między żaluzjami pionowymi bądź poziomymi wykonanymi z drewna lub aluminium. Wybór materiałów powinien być dostosowany do stylu w jakim urządzona została kuchnia i współgrać z innymi elementami znajdującymi się w pomieszczeniu.


Małe okno


Kwestią dla wielu problematyczną są często niewielkie okna. W ich przypadku najlepszą formą dekoracji będą rolety w żywych kolorach oraz w poziome pasy, które sprawią, iż będzie się ono wydawało większe. Dobrym rozwiązaniem będą także drewniane żaluzje czy też rolety.

Parapet

Niezależnie od wybranej formy dekoracji okna, warto zwrócić także uwagę na parapet. Aby zasłony, rolety czy żaluzje rzeczywiście dobrze się prezentowały, parapet powinien być dość szeroki oraz zadbany, dzięki czemu będzie mógł on zostać wyeksponowany.

Zastosowanie rolet w sypialni

Sypialnia to wnętrze, które powinno zostać urządzone w sposób sprzyjający odprężeniu. Bardzo istotną rolę odgrywa tu więc dobór odpowiednich kolorów oraz umiejętna aranżacja całego pomieszczenia. Wbrew pozorom, ważna jest także odpowiednia osłona okien, która będzie nie tylko stylowa, ale również funkcjonalna. Powinna ona bowiem dobrze się prezentować, a przy tym zaciemniać pomieszczenie i zapewniać intymność. Dlatego też optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie rolet.

Rolety - sprawdź ofertę



Klasyka

Roleta w sypialni powinna charakteryzować się prostym wzornictwem oraz stonowaną kolorystyką. Ma ona za zadanie tworzyć klimat sprzyjający wypoczynkowymi. Najlepiej sprawdzą się tu takie barwy jak beż, szary czy też biel. Nie tylko będą się one estetycznie prezentowały, ale również będą stanowiły skuteczną ochronę przed wpadaniem nadmiernej ilości promieni słonecznych do wnętrza. Co ważne, w przypadku rolet możliwa jest swobodna regulacja poziomu zaciemnienia pomieszczenia, dzięki czemu można je, w zależności od potrzeb, odsłaniać bądź zasłaniać.



Wzory

Należy oczywiście zaznaczyć, iż dodatki w sypialni nie muszą być wyłącznie jednokolorowe. W momencie, gdy całe pomieszczenie urządzone jest w stonowanej stylistyce, można pokusić się o dodatki w delikatne wzory. Dotyczy to również rolet. Niewielkie motywy kwiatowe czy też wzory geometryczne na roletach mogą nadać sypialni interesującego charakteru, jednocześnie nie zaburzając panującego w niej spokoju. Należy tylko pamiętać, aby były one utrzymane w odpowiedniej, stonowanej kolorystyce i nie przytłaczały wnętrza.

Aranżacja okna z wykorzystaniem paneli okiennych

Panele okienne to jedna z najnowocześniejszych form aranżacji okien. Jest to eleganckie rozwiązanie, które stanowi niestandardową alternatywę dla ciężki zasłon i firan oraz nadaje pomieszczeniu bardzo stylowego charakteru. Nic więc dziwnego, iż spotyka się jej w coraz większej liczbie wnętrz.

Odpowiednia dekoracja okna stanowi istotny element całościowej stylizacji wnętrza. Poprzez zastosowanie odpowiednich dodatków można bowiem zupełnie odmienić charakter pomieszczenia. Co więcej współcześnie nie muszą to być rozwiązania standardowe, ale właśnie bardziej oryginalne formy, którymi bez wątpienia są panel okienne.

FIRANKI GOTOWE PANEL





Panele okienne szczególnie dobrze prezentują w dużych oknach, które nawiązują do wnętrz typowych dla krajów Dalekiego Wschodu. Polecane są więc przede wszystkim do dużych i przestronnych pokoi, które zaaranżowane zostały w stylu minimalistycznym. Będą one stanowiły wtedy element dominujący, nadający wnętrzu oryginalnego charakteru. W przypadku pomieszczeń mniejszych, panele okienne mogą je po prostu przytłoczyć.

Ten rodzaj dekoracji okiennych dostępny jest w licznych wariantach i to zarówno jeśli chodzi o materiał, wzór czy kolorystkę. Dzięki temu łatwo można je dostosowywać do charakteru wnętrza. Warto jednak pamiętać, że w przypadku wyboru wzorzystego materiału, dobrze, jeśli ten sam motyw będzie wykorzystany na innych elementach, czyli poduszkach albo dywanie. Istotna jest również kwestia transparentności tkaniny, od której zależy ilość światła wpadająca do pomieszczenia.

Panele okienne to nowoczesny i stylowy sposób na ciekawą aranżację okna, którą warto wykorzystać szczególnie w przypadku chęci stworzenia wnętrza o niebanalnym charakterze.

czwartek, 3 stycznia 2019

Pożyczka bezzwrotna TAX Care

Dla wszystkich, którzy głowią się nad tym, skąd pożyczyć pieniądze na rozkręcenie firmy, TAX Care przygotował ciekawą propozycję. Jest nią pożyczka bezzwrotna, kierowana do właścicieli małych i średnich firm.

Firmowa pożyczka bezzwrotna ma kilka ważnych zalet, na które koniecznie należy zwrócić uwagę.

  • Możliwość zawieszenie spłaty pożyczki przez bank
  • Możliwość spłaty wyłącznie odsetek
  • Możliwość zwiększenia przyznanej kwoty pożyczki
Aby móc skorzystać z tej unikalnej i chyba jedynej na rynku oferty, wystarczy spełniać kilka podstawowych warunków.
  • Należy być klientem Tax Care
  • Posiadać status czynnego przedsiębiorcy (działalność gospodarcza musi być aktywna, a nie zawieszona)
  • Skontaktować się z przedstawicielem TAX Care, celem omówienia kredytu i złożenia wniosku.

W jakim terminie TAX Care wypłaca pożyczkę przedsiębiorcom? Udało nam się dowiedzieć, że pieniędzmi z pożyczki bezzwrotnej można się cieszyć nawet dobę po złożeniu wniosku. To bardzo szybkie tempo wypłaty pieniędzy jest kolejnym argumentem, aby skorzystać z właśnie tej propozycji.
Na koniec należy nadmienić, że pożyczka bezzwrotna z TAX Care nie jest objęta żadnymi warunkami jej wykorzystania. Oznacza to, że można ją przeznaczyć na taki cel, jaki przedsiębiorca uzna za najlepszy. Od zakupu towarów i usług, przez opłacenie faktur i rachunków, aż po wpłatę na konto oszczędnościowe lub lokatę. Ta olbrzymia swoboda dysponowania pieniędzmi z pożyczki nie ma sobie równych na rynku, dlatego produkt cieszy się tak wielką popularnością.

Sprawdzony sprzedawca, a Internet?

Bardzo często ludzie mówią, że mają sprawdzonego sprzedawcę, czy też dostarczyciela różnych usług, do którego chodzą i wydają pieniądze przede wszystkim dlatego, że czują się bezpiecznie. Wiedzą że dany handlarz ich nie oszuka i mimo, że nie zawsze jest on najtańszy w okolicy to zakupy robią właśnie tam.
Model sprawdzonego sprzedawcy coraz silniej przedostaje się do Internetu, gdzie jeszcze niedawno trudno się było przebić z takim podejściem do tematu handlu sieciowego. Pierwszym wabikiem na klientów była bowiem atrakcyjność cenowa. Jeśli chodziło nam po głowie by zakupić firany makarony, to w sieci szukaliśmy przede wszystkim produktów jak najtańszych. Często oczywiście kończyło się to błędnymi decyzjami zakupowymi, ponieważ niska cena nierzadko jest równoznaczna z niską jakością oferowanego produktu i to w każdej branży. Coraz częściej jednak ludzie zaczęli zwracać uwagę na inne aspekty sprzedaży internetowej takie jak choćby czas realizacji zamówienia czy podejście do klienta. Tak powoli zaczął kształtować się model sprawdzonego sprzedawcy internetowego.
Jeśli w konkretnym sklepie raz kupiliśmy firany makarony, a za drugim razem dokupiliśmy jeszcze firanki dziecięce i z obu produktów byliśmy zadowoleni i zaczęliśmy obdarzać dany sklep internetowy pewną dozą sympatii. Owa sympatia zaczęła przekładać się na to, że kiedy po raz kolejny zechcieliśmy kupić firanki przez Internet to swój wzrok skierowaliśmy wprost na wcześniej wybrany sklep. I to nie bacząc na ceny – w ten sposób powstała trwała więź zakupowa. Stworzenie jej w Internecie jest naprawdę trudne dlatego wciąż niewiele sklepów może pochwalić się tego typu sukcesami na naprawdę dużą skalę.


Z drugiej jednak strony sklepy naprawdę inwestują duże pieniądze w to, by stać się dla swoich klientów sprawdzonym sprzedawcą. Zdają sobie sprawę z tego jakie to niesie za sobą profity. W szczególności jeśli patrzymy na dany biznes pod kątem długofalowych działań, które nie zwrócą się za chwilę, lecz w przyszłości. Z świata rzeczywistego sprzedawcy Internetowi wiedzą przecież, że klient, który uważa dany sklep za sprawdzony nie tylko sam dokona w nim ponownych zakupów, lecz również poleci go znajomym. W wielu branżach, na przykład zajmującej się sprzedażą firanek ma to duże znaczenie – panie dyskutują o nowych firankach gospodyni i często pada pytanie – „…a gdzie je kupiłaś?” wtedy to polecenie może okazać się najlepszą formą reklamy. Internet pod wieloma względami zaczyna przypominać tradycyjne środowisko sprzedażowe. Także i w tym sprzedawcy Internetowi starają się jak najbardziej upodobnić do rzeczywistych realiów by potencjalny klient ze sprzedaży Internetowej czerpał tylko i wyłącznie korzyści.

Jak odnieść sukces w biznesie?

Każdy chciałby wiedzieć jak odnieść sukces w biznesie, lecz w gruncie rzeczy większość osób posiada taką wiedzę. Nie jest jednak w stanie wykorzystać tej wiedzy w praktyce. W wielu przypadkach o powodzeniu nie decyduje sam pomysł na biznes, lecz w głównej mierze odpowiednie podejście. Tak więc czy każdy jest w stanie odnieść upragniony sukces?
Wbrew wszystkiemu tak – większość ludzi jest w stanie odnieść sukces w interesach, lecz nie posiada jednej cechy – odpowiedniej determinacji. Jak bowiem widać naokoło ludzie odnoszący sukces w interesach to nie tylko ci, którzy wymyślają nowe maszyny, czy leki, lub tworzą innowatorskie teorie. Sukcesy odnoszą ludzie sprzedający firany makarony, czy też zakładający firmy budowlane, których na rynku są już tysiące. Jednakże to osoby najbardziej zdeterminowane do dążenia by coś osiągnąć odnoszą sukces. Mówiąc najprościej sukcesu doświadczają tylko i wyłącznie ci którzy tego naprawdę chcą. Wszyscy inni mają tylko i wyłącznie pragnienia, które starają się realizować. Jednak samo staranie się niestety nie wystarcza. Potrzebna jest silna motywacja do działania i wewnętrzna, niczym nie skrępowana chęć.
Pomysł jest istotnym elementem odniesienia sukcesu, lecz tak jak w sporcie talent, tak w biznesie idea jest tylko częścią większej całości. Wielu sportowców uważa, że ich talent do konkretnej dyscypliny to maksymalnie 10% sukcesu, a resztę stanowi ciężka praca. Takie proporcje można również uznać za właściwe jeśli chodzi o środowisko biznesowe. Oczywiście, zdarzają się wyjątki, jednak one jedynie potwierdzają regułę.
O odniesieniu sukcesu istotna jest również bardzo często wiedza – jeśli chcemy produkować firany makarony to musimy wiedzieć jak to robić. Bez tego raczej ciężko będzie nam się przebić na rynku. Wielu ludzi chce iść droga pod prąd, czyli robić coś czego w życiu nie robili i jednocześnie odnieść w ten sposób sukces finansowy, jednak takie osoby mają naprawdę ciężko. W ich przypadku poziom zdeterminowania winien być jeszcze większy. Niemniej jednak najlepiej swych sił biznesowych próbować w dziedzinie w której czujemy się najlepiej, oraz w której posiadamy odpowiedni poziom wiedzy. Tylko to może gwarantować sukces w biznesie.
Choć dla większości będzie to może zdziwieniem, to jednak sukcesu w biznesie, czy innym aspekcie życia można się nauczyć – szkolenia motywacyjne, czy ogólnorozwojowe są coraz popularniejsze, a wykładający na nich specjaliści są w stanie naprawdę zwiększyć efektywność każdych działań. Problemem jest bowiem najczęściej nie to co robimy w staraniach o sukces, lecz to czego nie robimy z najróżniejszych powodów. Specjaliści są w stanie coraz mocniej wpłynąć na człowieka by ten jak najbardziej efektywnie podchodził do swojego życia, a co za tym idzie by mógł mieć naprawdę realną szanse na osiągnięcie sukcesu.

Na co kobiety wydają pieniądze?

Bardzo często mężczyźni zastanawiają się na co ich partnerki życiowe, matki, czy znajome wydają pieniądze – powszechnie uważa się bowiem, że to kobiety wydają najwięcej i dokonują… najbardziej nieprzemyślanych zakupów.   
Prawda jest jednak najczęściej zupełnie inna – kobiety przede wszystkim najwięcej pieniędzy wydają na rachunki. Każdy wie, że głową rodziny jest facet, ale szyją kobieta. To przedstawicielki płci pięknej mają zmysł organizacyjny, dlatego na ich barki spada regulowanie wszelkich rachunków. Mężczyźnie raczej jak sami przyznają nie mają do tego po prostu głowy.
Idąc dalej – kobiety decydują o zakupach codziennych. Tak więc naprawdę dużo wydają na jedzenie, którego to jednak nie kupują dla siebie, lecz dla całej rodziny. Tutaj więc również ich wydatki są w stu procentach uzasadnione. Często też panie kupują niezbędne elementy dekoracyjne do domu, czy mieszkania takie jak chociażby firanki gotowe. Panowie nierzadko uznają takie zakupy za zbędne, jednakże ich poczucie estetyki jest zdecydowanie odmienne od żeńskiego. Facet nie widzi, że coś może być uszkodzone, albo na tyle brudne, że wymaga wymiany. Panie zdają sobie sprawę z takich spraw i wiedzą, że pewnego rodzaju wydatki są po prostu konieczne.
Tak więc czy są jakieś obszary w których kobiety wydają pieniądze nazwijmy to w przesadnej ilości? Otóż tak – kobiety potrafią naprawdę wiele zainwestować chociażby w kosmetyki. Niektóre preparaty kosztują krocie, a tak naprawdę efekty kuracji kosmetologicznej bardzo często dają słabe efekty. Niemniej jednak panie mamione zewsząd reklamą popadają w kompleksy i chcą się ratować co i rusz to nowymi preparatami. Rzadko w tym przypadku znajdują zrozumienie u mężczyzn. Facet zrozumie jeszcze, to, że jego żona kupiła nowe firanki gotowe ale kolejna maseczka przeciw zmarszczkom nie jest witana z aprobatą. Poza tym panie mają jeszcze jeden cel na który przeznaczają naprawdę spore pieniądze – są to ubrania.
Zakupy ubraniowe to najczęściej ta chwila której mężczyzna nie znosi a kobieta wręcz ją uwielbia. Poza tym nie tylko ubrania są pożądane przez panie. Do topowych elementów często kupowanych przez przedstawicielki płci pięknej należą również buty i dodatki galanteryjne. Te wszystkie elementy nierzadko potrafią kosztować fortunę, a mężczyzn najbardziej irytuje fakt, że nawet najdroższy ciuch po krótkim czasie staje się niemodny i ląduje na dnie szafy.
Rzadszym od ubrań, lecz niezmiernie kosztownym zakupem kobiet jest wszelkiego rodzaju biżuteria. Obecnie moda na sztuczną biżuterię powoduje, że ceny takich zakupów zdecydowanie spadły, jednakże od czasu do czasu panie i tak sięgają po srebro, złoto, czy nawet diamenty, a te dobra natury obrobione fachową ręką kosztują fortunę. Czego by jednak nie kupowały kobiety to mężczyźni tak czy siak będą je kochać – taka to już prawidłowość tego świata.

Leasing – co można zyskać?

Wiesz czym jest leasing, ale nie wiesz co można dzięki niemu zyskać? Chciałbyś zoptymalizować swoje wydatki, a jednocześnie rozwijać firmę? Zamierzasz unowocześnić park maszynowy, rozbudować flotę pojazdów firmowych, a może zainwestować w nowe punkty? Jeśli tak, to leasing Idea Bank jest odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie.
Korzyści oferowane przez leasing Idea Bank
Dogodna wysokość miesięcznych rat, które mogą być wliczone w KUP – koszt uzyskania przychodu
Korzystne warunki leasingowe, dzięki którym możesz na preferencyjnych warunkach dokonać wykupu leasingowego przedmiotu
Niskie stawki ubezpieczeniowe, oferowane klientom korzystającym z leasingu
Profesjonalna pomoc, w zakresie wybrania najlepszych parametrów leasingu, dopasowanych do swoich potrzeb
Jak długo może trwać umowa leasingowa? Standardowo, większość umów leasingowych zawierana jest maksymalnie na 5 lat. Jednak w praktyce, jej długość to najczęściej od 3 do 4 lat. Wynika to z prostego faktu – po tym czasie spłacona jest już większa wartość przedmiotu i opłaca się dokonać jego wykupu lub zamienić na nowy leasingowany przedmiot.


Czy każdy może skorzystać z leasingu Idea Bank? Tak, o ile jest przedsiębiorcom. Oferta leasingowa banku została bowiem stworzona dla przedsiębiorców, prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze lub mniejsze firmy. Bank posiadając duże doświadczenie w leasingu dla firm, jest w stanie zaoferować nam bardzo szybki czas dopełnienia wszystkich formalności, co na pewno warto wziąć pod uwagę. Tak samo warto zwrócić uwagę na to, że oddziały Idea Bank znajdują się w całym kraju, a sprawy związane z leasingiem mogą być również dopełniane za pośrednictwem infolinii banku.

Konta firmowe – które wybrać?

Czy można sobie wyobrazić prowadzenie firmy, bez rachunku bankowego z obsługą przez internet? Z pewnością jest to możliwe, jednak nie będzie należało do najwygodniejszych rzeczy, które przyjdzie robić przedsiębiorcy. Wybierając rachunek firmowy dla swojego przedsiębiorstwa, warto kierować się kilkoma czynnikami.

Jak wybierać konto firmowe?

Wysokość opłata – czy konto firmowe jest bezpłatne, czy wymaga regulowania jakichś należności? Jeżeli bezpłatne, to czy należy spełnić jakieś warunki, by takim pozostało? Dotyczy to również opłat za wszystkie inne operacje. Do przelewów do swoich kontrahentów, poprzez przelewy na konta urzędu skarbowego, aż po generowanie zestawień transakcji. Konto firmowe Idea Bank oferuje wszystkie rzeczy już od 0 złotych miesięcznie!
Karta do konta – kolejna rzecz, którą trzeba sprawdzić zanim wybierzemy konto. Czy karta do konta jest wydawana bezpłatnie? Jaki to rodzaj karty? Czy oferuje bezpłatny dostęp do bankomatów wszystkich sieci? Dodatkowo, upewnijmy się czy do karty wymagane jest obowiązkowe ubezpieczenie, a jeśli tak, to jaki jest jego koszt.


Renoma banku – ostatnia bardzo ważna rzecz. To, w jakim banku Twoja firma posiada konto, wpływa na sposób jej odbioru przez klientów. Konto firmowe Idea Bank od początku kojarzone jest z nowoczesnością, dynamizmem, inicjatywami, bezpieczeństwem i profesjonalnym podejściem do biznesu. Jest to więc dobry wybór dla wszystkich firm, które cenią gwarancję ciągłego dostępu do swoich rachunków, czytelny i wygodny interfejs bankowości online, oraz najlepsze warunki prowadzenia konta firmowego na rynku.

Dla kogo pożyczka bezzwrotna w Idea Banku?

W jaki segment klientów celował Idea Bank, przygotowując swoją pożyczkę bezzwrotną? Oczywiście jest to produkt z kategorii bankowości firmowej, a więc dedykowany dla przedsiębiorców. Ideą pożyczki bezzwrotnej jest pomoc w finansowaniu swojej działalności, na jej początkowym etapie. Jak wiadomo, pierwsze miesiące prowadzenia firmy są najcięższymi ze wszystkich. Przedsiębiorca musi się mierzyć z wieloma trudnościami, takimi jak brak zamówień, działania reklamowe, konieczność płacenia podatków i liczne inwestycje? Skąd brać na to wszystko pieniądze? Odpowiedź jest prosta – z pożyczki bezzwrotnej w Idea Bank
Kto może z niej skorzystać?

Pożyczka bezzwrotna od Idea Bank dostępna jest dla:

  • klientów banku, prowadzących działalność gospodarczą
  • posiadających zdolność kredytową
  • mających prawo do występowania w imieniu firmy o tego typu produkty
Na jaki cel może być wykorzystana pożyczka bezzwrotna?
  • finansowanie bieżącej działalności (faktury, rachunki itp.)
  • zakup towarów handlowych
  • kupno środków trwałych
  • inwestycje
  • kampanie reklamowe
  • pieniądze mogą być również wykorzystane do celów prywatnych, nie związanych z D.G.

Na jakich zasadach następuje zawieszenie spłaty kredytu?
Pożyczka bezzwrotna działa wg bardzo prostego mechanizmu. Spełniając kryteria banku dotyczące obrotów na koncie, może zostać zawieszona spłata kapitału pożyczki. Przedsiębiorca będzie miał do spłaty jedynie odsetki. Należy pamiętać jednocześnie o tym, że oferta i warunki tego produktu nieustannie zmieniają się, stając się z miesiąca na miesiąc bardziej atrakcyjne dla klientów.

Faktoring – dla kogo?

Jeżeli znacie pojęcie faktoring, z pewnością się zastanawiacie, dla kogo jest wskazany? Analizując oferty faktoringu pojawiające się na rynku, nie sposób zwrócić uwagi na to, co ma do zaoferowania Idea Bank. Dokładnie prześwietliliśmy proponowany w tym banku faktoring i przygotowaliśmy krótkie podsumowanie.

Analizując tabelę opłat i prowizji, faktoring w Idea Bank korzystnie prezentuje się na tle konkurencji.

Między innymi z kilku powodów.
Zalety faktoringu w Idea Bank
  • niskie opłaty faktoringowe
  • wypłata wysokich zaliczek
  • krótki czas wypłaty pozostałej części należności
  • pomoc w dopełnieniu formalności
  • duża liczba placówek bankowych, obsługujących klienta biznesowego
  • szeroki pakiet usług dodatkowych
     
Być może teraz zastanawiacie się, czy faktoring jest czymś właściwym dla Was. Oto kilka pytań, na które należy sobie odpowiedzieć:
  • czy obawiasz się zaległości w opłacaniu wystawionych przez siebie faktur?
  • czy działasz w branży, w której długie terminy płatności są czymś naturalnym?
  • czy często współpracujesz z klientami, którzy mają problemy finansowe?
     

  • czy swoje faktury musisz regulować bezzwłocznie, w krótkim terminie płatności?
Jeżeli na chociaż jedno z tych pytań odpowiedziałeś tak, to znak że faktoring jest rozwiązaniem dla Ciebie. Pozwoli Ci on zachować płynność finansową, natychmiast odzyskać część należnych pieniędzy z faktury i bez problemowo finansować dalszą działalność, nie będąc zależnym od swoich klientów. Na co zwrócić uwagę wybierając ofertę faktoringową? Między innymi na wysokość opłat oraz wysokość zaliczek dla poszczególnych grup faktur.

Skąd wziąć pieniądze na otwarcie firmy?

Źródło finansowania własnego biznesu w znacznej mierze zależy od indywidualnej sytuacji przyszłego właściciela firmy.
Na początek można rozważyć to, co ma się pod ręką.
Po pierwsze – oszczędności. Można skorzystać częściowo z już posiadanych pieniędzy. Dobrym rozwiązaniem jest także, szczególnie gdy mamy pomysł i potrzebujemy jeszcze czasu, aby go dopracować – aby odkładać pieniądze na ten konkretny cel przed otwarciem firmy. Kilka miesięcy zaciśnięcia pasa, pozwoli zgromadzić spory wkład własnych środków.
Po drugie – rodzina. Wielu z nas uważa, że to dobry partner jedynie do zdjęcia. Być może jednak warto podpytać o pożyczkę albo nawet zainteresować pomysłem na biznes i zaproponować udział w zyskach w zamian za wsparcie finansowe na początku działań.
Po trzecie – Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości – to spore wsparcie formalne niewielkim kosztem, bo 250zł/m-c. Nie ma tu też znaczenia wiek i staż biznesowy.
Po czwarte – dotacje z UE według aktualnego harmonogramu realizacji przyjętych programów, czy też w formie pożyczki, kredytu lub poręczenia.
Po piąte – spółdzielnia socjalna – to mało znany temat, ale do założenia wystarczy 5 bezrobotnych osób, odpowiada się tylko do wysokości zainwestowanego kapitału a przez 2 lata można ubiegać się o refundację ZUS-u.
Po piąte – kredyt na działalność gospodarczą. Jest to bardzo łatwo dostępne dofinansowanie. Warto jednak zwrócić uwagę na to w jaki sposób taki kredyt będziemy mogli spłacać, bo kosztem jest nie tylko oprocentowanie, ale np. opłata za aneks do harmonogramu spłaty.
Po szóste – pożyczka społecznościowa, której zasady są coraz powszechniej znane a środki można przeznaczyć na firmę.


Po siódme – konkursy biznesplanów organizowane najczęściej przez banki lub gigantów biznesu.
Po ósme – stosunkowo nowy sposób – crowdfunding.
Po dziewiąte – Aniołowie Biznesu, czyli bogate osoby, które chcą inwestować w nowe przedsięwzięcia.
Po dziesiąte – dotacja z Urzędu Pracy.
Po jedenaste – wspólnik.

Na jakie dotacje ze środków UE mogą liczyć firmy w latach 2014-20?

Na rozwój biznesu w przedziale czasowym 2014-20 przewidziano 20 mld euro.
Mikro, małe i średnie firmy mogą korzystać z 3 źródeł. Pierwsze to programy regionalne w danym województwie. Drugie to Program Inteligentny Rozwój. Trzecim źródłem jest program Polska Wschodnia.
Jakie działania mogą liczyć na środki finansowe?
Na wsparcie tworzenia koncepcji produktów i usług przez przygotowywanie ich prototypów, czy działań pilotażowych po wdrożenie na rynek. Chodzi o badania i rozwój w biznesie.
Ciekawe jest też dofinansowywanie tzw. inteligentnych specjalizacji. Każdy region ma takowe określone i w zależności od lokalizacji preferowane będą działania w przemyśle włókienniczym, czy gdzie indziej np. medycyna.

Rozwój firm samych w sobie, aby mogły modernizować lub wprowadzać nowe produkty i usługi, albo np. na rozbudowę parku maszynowego danego zakładu produkcyjnego.
Spory nacisk kładziony będzie na rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak sprzedaż przez Internet, zarządzanie zasobami ludzkimi on-line, itp. Podobne szanse na powodzenia mają inicjatywy kierowane ku ochronie środowiska (np. produkcja energii z OZE), współpracy międzynarodowej (targi zagraniczne) i szkoleniom w zależności od popytu, czyli że zapotrzebowanie wyjdzie od przedsiębiorcy a nie od instytucji szkoleniowej.

4 kroki do dofinansowania z funduszy europejskich

Aby starać się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej trzeba przejść przez 4 etapy przygotowywania wniosku.
Pierwszym zadaniem jest oczywiście opracowanie pomysłu. Gdy pojawi się w głowie sensowna myśl, określony cel, grupa osób, dla której chciałoby się działać, warto rozeznać się dokładniej w potrzebach, aby niczego nie przeoczyć. Ze szkicem swojej idei pod pachą, można zająć się kolejnym działaniem.
Biorąc pod uwagę działalność, wiedzę i doświadczenie życiowe beneficjentów, trzeba poszukać odpowiedniego źródła finansowania. Przykładowo w latach 2014-20 jest przewidzianych 5 krajowych programów: Infrastruktura i Środowisko, Inteligentny Rozwój, Polska Cyfrowa, Wiedza Edukacja Rozwój i Polska Wschodnia oraz z 16 programów regionalnych. Dodatkowo można zdobywać środki na projekty realizowane z partnerem zagranicznym z programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej. W grę może wejść także kredyt lub pożyczka, fundusze kapitałowe lub poręczenia.
Stworzenie projektu jest niczym innym jak rozpisanym w czasie rozszerzonym o konkretne zadania szkicem pomysłu z pierwszego kroku. Bez projektowego myślenia, zatem bez celów, zadań i opisanej realizacji, nie da rady wystartować po środki.


Krok trzeci jest bardzo spójny z krokiem czwartym – zapoznanie się z harmonogramem konkursów. Jeśli pomysł jest już osadzony w odpowiednim programie, obowiązkowo powinno się dowiedzieć ile czasu pozostaje na przygotowanie wniosku, czyli rozpisanie szkicu w projekt.
Gdy uda się wszystko przygotować w terminie, pozostaje czekać na dalsze instrukcje od instytucji decydujących o przydzieleniu środków.

Co powinien zawierać idealny biznesplan?

Planując rozpoczęcie działalności gospodarczej, rozbudowując firmę lub przygotowując się do większego projektu – powinniśmy przygotować sobie choćby szkic przedsięwzięcia, uwzględniający najważniejsze jego aspekty i prognozy, w tym wady i ryzyko.

 
Proponujemy, aby dokument zawierał:
      1. Streszczenie pomysłu, które powinno wprowadzać w temat, być rysem przedsięwzięcia, wyjaśniacz o co w nim chodzi. Tekst powinien dawać czytającemu obraz tego, co zostanie uszczegółowione dalej. Warto podzielić się tym z osobami nie posiadającymi wiedzy o naszych planach i zapytać się ich, jaki obraz mają po przeczytaniu tego fragmentu. Jeżeli opowiedzą o nim tak, jakbyśmy my to widzieli – punkt dla autora.


    • Cel napisania biznesplanu, ale też główne cele i wszystkie inne, podzielone na kategorie, cele samego pomysłu, przedsięwzięcia, usługi, produkcji…


    • Charakterystyka firmy. Od podstawowych danych, jak nazwa, adres, kontakty, przedmiot działalności, po opis kompetencji osób zaangażowanych w sprawę a także wcześniejsze doświadczenia, mogące mieć znaczenie dla przedmiotu biznesplanu, o ile takowe były.


    • Charakterystyka samego produktu lub usługi. Tutaj powinien znaleźć się opis cech i właściwości tego, co chcemy uzyskać i wdrożyć. Technika wytwarzania. Porównanie na tle konkurencyjnych ofert. Prawa autorskie, czy patenty będące w posiadaniu wykonawcy. Przepisy prawne, jeśli dotyczą, metody unowocześnienia, itd.


    • Sposób zarządzania. Tutaj opis od kierownictwa, po wykonawców, specjalistów, kontrolerów, organizację tych osób w Okół przedsięwzięcia i ich role oraz zależności między nimi, odpowiedzialność za etap realizacji.


    • Rynek i konkurencja. Tutaj obowiązkowy jest opis branży, w jakiej umiejscowiona jest sprawa opisywana w biznesplanie. Dalej tendencje i wielkość rynku, jego segmenty, opis posiadanych klientów, jeśli będą lub mogą wpływać na realizację pomysłu. W skrócie – analiza SWOT.


    • Marketing i sprzedaż według zasady 4P. Produkt (product). Cena (price) z uwzględnieniem cen konkurencji i rabatów, ceny jednostkowej, etc. Dystrybucja (place) – strategia, kanały, partnerzy handlowi, sposoby płatności. Promocja i reklama (promotion) – formy, sposoby dotarcia do klienta, budżet, opis kampanii, PR.


    • Harmonogram realizacji na ca. 5 lat. Cele i terminy ich realizacji, sposób ich osiągnięcia i czynniki na to wpływające (sprzyjające i możliwe przeszkody oraz sposoby ich eliminacji).


    • Analiza finansowa. Podstawą będzie tu bilans, rachunek zysków i strat oraz sposób przepływu finansów. Warto uzupełnić tą część o sprawozdania finansowe wcześniejsze, jeśli dotyczy. Ponadto: źródła finansowania, rentowność, stopa zwrotu kapitału, zapotrzebowanie na środki finansowe na teraz i w przyszłości, założenia an których zbudowane były prognozy.


    • Załączniki. Tutaj jest szeroki wachlarz możliwości. Może być np. słowniczek pojęć używanych w biznesplanie. Oprócz tego np. specyfikacje techniczne, CV osób zaangażowanych w tym zarządu firmy, wyniki badań rynkowych, dane patentowe, rekomendacje, kopie umów podpisanych celem realizacji przedsięwzięcia.

6 sposobów na zwiększenie popytu

Sprzedaż produktów lub/i usług to źródło naszego dochodu, jest miarą sukcesu i umożliwia nam dalszy rozwój lub decyduje o zamknięciu biznesu. Zanim jednak dokona się najczarniejszy scenariusz, warto rozpatrzyć kilka możliwości, które dźwigną nas w górę.
PREZENTACJA PRODUKTU
Chodzi tu o dwa aspekty.
Pierwszy to pokazania produktu w pomieszczeniu, czy to w biurze, czy w marcie, aptece. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby flagowe produkty stały w specjalnym miejscu w siedzibie i były swoistą rekomendacją. Jeśli chodzi o sklepy – warto mieć swój sposób prezentacji i kontrolować jego realizację z pomocą dystrybutorów. Podobnie z usługami. Można powiesić na ścianie fotorelacje z udanych spotkań, prezentacji multimedialnych, gdzie mamy uściski dłoni, uśmiechy.
Druga kwestia to uczestnictwo we wszelkich targach branżowych i posiadanie tam swojego stoiska, gdzie przedmiotami, ulotkami, folderami i nade wszystko delegowanymi ludźmi kształtujemy nasz wizerunek u potencjalnych odbiorców.


DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ
Kwestia bezdyskusyjna, będąca fundamentem sukcesu. Dlatego istotny będzie tutaj kontroling, od czasu do czasu – ankietyzacja choćby nieoficjalna i co najważniejsze – jeśli zachodzi potrzeba – udoskonalanie.
OBNIŻKA CEN
Najwięksi specjaliści biznesowi nie wyróżniają tego zabiegu. Jest on najtrafniejszy w przypadku niesprawdzenia się czegoś na rynku – aby wyprzedać chociaż po kosztach. Podobnie po sezonie, aby w magazynie za dużo nie zalegało. Odpowiednio wcześnie przed upływem ważności. Gra ceną w tych sytuacjach sprawdzi się. Gorzej jest, gdy skusimy Klienta niskim kosztem realizacji – później będziemy mieć problem w uzyskaniu podwyżki, chyba że naprawdę rozwijamy się, mamy rekomendacje innych i kojarzymy się jako bardzo dobra jakość.
ROZSZERZENIE GAMY PRODUKTÓW
Gdy coś dobrze się sprzedaje ma stabilną pozycję na rynku a zauważamy tendencje poszukiwań czegoś podobnego ale z jakimiś odmiennymi cechami – warto pozostawić pierwotny sprawdzony produkt, czy usługę a jakby obok niej wprowadzić coś zmodyfikowanego. Daje to szanse na nowych nabywców a i być może rozszerzenie zamówień od stałych klientów.
KREOWANIE MARKI
Ten proces trwa cały czas. Znowu dwie kwestie – działania własne i pracowników, ale tez być może specjalne działania PR.
BUDOWANIE RELACJI
Zadowolony Klient obdarzy nas zaufaniem. Z zaufania będą wynikały dalsze mierzalne już profity. Przede wszystkim on sam będzie naszym stałym odbiorcą, co ustabilizuje wpływy. Będzie mógł być swoistym testerem nowości i wspierać nas w ocenie przydatności nowych rozwiązań. Nade wszystko jednak – poleci nas innym!

Co powinieneś wiedzieć o pożyczkach dla firm?

Pozyskiwanie środków finansowych to kwestia ważna na każdym etapie zarządzania firmą. Być może w którymś momencie pojawi się konieczność rozpatrzenia wzięcia pożyczki. Co powinieneś wziąć pod uwagę?
Kredyt a pożyczka
Podstawową nie zawsze widoczną w praktyce różnica jest to, że zgodnie z ustawą kredytów udzielają wyłącznie banki. W przypadku pożyczki – jest większa swoboda prawna.
Pieniądze z banku
1. Kredyt obrotowy – najczęściej na stosunkowo krótki czas, na bieżące potrzeby firmy. Może przyjmować formę debetu na koncie. Mamy tez kredyt płatniczy na konkretne zobowiązanie.
2. Kredyt inwestycyjny – raczej długoterminowy, w którym firma spłaca kredyt z osiągniętych zysków. Najczęściej powinna mieć zabezpieczony wkład własny na kredytowane przedsięwzięcie i jasno określone cele jego realizacji.
3. Szybkie i drogie formy pozyskania funduszy to:
– kredyt lombardowy – pod zastaw wybranych dóbr,
– kredyt dyskontowy – bank kupuje weksel przed upływem terminu płatności,
– kredyt akceptacyjny – bank będzie zgadzał się na weksle wystawione na rzecz swojego klienta,
– factoring – firma wpłaca zyski do banku a ten oddaje je pomniejszone o prowizję.

Trzeba zauważyć, że na koszty kredytu składają się oprocentowanie, prowizja, ale też np. ubezpieczenie, a czasem również konieczność otwarcia rachunku w danym banku.
Pożyczka pozabankowa
Sprawdza się najbardziej w dwóch przypadkach. Gdy zdaniem banku mamy nieakceptowaną historię kredytową a drugie – mamy potrzebę szybkiego pozyskania pieniędzy wynikająca np. z okazji biznesowej. Aby w związku z pośpiechem uniknąć złych konsekwencji zawarcia umowy pożyczki, powinniśmy przede wszystkim wybierać umową skonstruowaną w sposób jasny i gwarantującą bezpieczne terminy spłaty. Uczciwa firma pożyczkowa nie wstydzi się swoich umów i chętnie udostępni wzory przed dniem podpisania.

Co trzeba wiedzieć o finansach firmy?

Podstawowa wiedza o finansach prowadzonego biznesu w pigułce to przygotowany przeze mnie mini niezbędnik pojęć.
Operujemy często dwoma głównymi pojęciami, jeśli chodzi o sferę finansową. Pierwsze to finanse osobiste a drugie – finanse przedsiębiorstwa. To dumnie brzmiąca nazwa, ale dotyczy także jednoosobowych działalności gospodarczych. Przez pojęcie finansów firmy rozumie się zarówno pieniądze, jak i operacje, jakie przeprowadzamy, aby je uzyskać i wydać.
Nawet najmniejszy biznes ma swój system finansowy. Pojęcie to obejmuje swym znaczeniem wszystkie działania związane z pieniądzem we firmie. Mamy tu zatem planowanie operacji pieniężnych i ich faktyczną realizację. Osoby odpowiedzialne za finanse w firmie bardzo często nie tylko planują, ale także prognozują a na zakończenie działań – ewidencjonują i analizują przebieg wykonanych operacji.
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Wydaje się, że to jest najprzyjemniejsze. Jednakże wielką częścią sukcesu firmy jest umiejętność zarządzania jej środkami. Tutaj mamy wszystkie decyzje podejmowane w związku z realizacja głównego celu biznesowego. Uwzględniają one wszystkie umiejętności, narzędzia, zasady i kryteria, jakimi dysponują ludzie zobligowany do decydowania o finansach firmy. Największe znaczenie ma tutaj efektywne gospodarowanie środkami finansowymi.
Warto wspomnieć także o trzech rodzajach działań, jakie przeprowadza się podczas prowadzenia firmy i ich związek z finansami danego biznesu.
Działalność operacyjna to wszystkie czynności, jakie trzeba przedsięwziąć, aby otrzymać finalny produkt, wykonać usługę oraz sprzedać ją umiejętnie. Wynikiem tych działań jest zysk lub strata firmy, obliczane na podstawie zestawienia kosztów i dochodów operacyjnych. Wynik operacyjny pozwala stwierdzić na ile prowadzona działalność jest efektywna.
Działalność inwestycyjna zawiera w swym znaczeniu czynności przy zakładaniu i uruchamianiu firmy a potem przy jej rozwijaniu. Mają one rozbudowywać majątek biznesu i zwiększać jego jakość. W znaczący sposób może ona wpływać np. na cennik przedsiębiorstwa.
Działalność finansowa jest niczym innym, jak pozyskiwaniem środków finansowych z dostępnych źródeł a także ich spłatą w przypadku kredytu lub pożyczki.

Pierwsze kroki w biznesie

Coraz więcej osób postanawia zaryzykować i założyć własną firmę, tak by poświęcić swoją drogę zawodową pracy na siebie samego a nie dla korzyści wielkich korporacji. Podejmując taką decyzję, należy przede wszystkim nauczyć się, jak pokonać formalności i jak w efektywny i sprawny sposób otworzyć własny biznes.
Najważniejszy jest pomysł; niekiedy już świeżo upieczeni absolwenci studiów decydują się otworzyć własną firmą, a czasami to doświadczeni w swoim fachu pracownicy postanawiają pożegnać się ze swoim dotychczasowym pracodawcą i stać się właścicielem konkurencyjnej działalności.
Bez względu czy pomysł ten dotyczy osób młodszych czy starszych, każde z nich musi nie tylko stworzyć biznesplan i założyć firmę poprzez zarejestrowanie jej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ale także nauczyć się właściwie nią rozporządzać, szczególnie w pierwszych miesiącach jej działalności, które są najważniejsze i które najbardziej procentują w przyszłości.

Naprzeciw śmiałkom, którzy postanowili postawić na siebie i na swoje umiejętności wychodzi Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu pracy w Warszawie. Chcąc pomóc niedoświadczonym w tej kwestii osobom, organizują oni spotkania, które uczą jak przygotować się do założenia swojej działalności gospodarczej oraz jak prawidłowo zawierać wszelkie umowy i kontakty oraz jak wyróżniać się na rynku na tle konkurencji.
Zajęcia prowadzone są w małych grupach, nieprzekraczających zazwyczaj 12 osób; istnieje także możliwość przebycia indywidualnych konsultacji, jeśli osoba szkolona ma dodatkowe pytania i wątpliwości.

Kobiety w przedsiębiorczości

W cień historii odeszły już te czasy, gdy rolą kobiety było przede wszystkim prowadzenie gospodarstwa domowego; obecnie coraz więcej z nich decyduje się postawić na karierę i – jak pokazują najnowsze badania – wychodzi im to wyśmienicie.
Szczególnie w branży odnajdują się tak zwani milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1985 a 1990 roku; ludzie młodzi, ambitni i nastawieni na osiągnięcie sukcesu. Kobiety z tej grupy nie boją się ryzykować na rynku pracy, podejmują odważne, nietypowe, nowatorskie decyzje, które sprawiają, że ich wartość, jak również wartość korporacji dla których pracują, nieprzerwanie rośnie.
Według Globalnego Raportu Przedsiębiorczości BNP Paribas Polki znajdują się w czołówce rankingu kobiet, które rządzą biznesem; przeanalizowanych zostało około 2600 przedsiębiorstw z osiemnastu krajów Azji, Ameryki Północnej i Europy. Wyniki wykazały, że największymi potentatami na rynku są te firmy, których kierownictwo znajduje się w rękach kobiet poniżej 35. roku życia; wnioski też potwierdzają się w naszym kraju.
Analitycy twierdzą, że dzieje się tak, gdyż kobiety są ambitniejsze od mężczyzn i mają inne podejście do celów działań firmy oraz do jej finansowania. Główne gałęzie biznesu, które rozkwitają pod żądzami płci pięknej to: sprzedaż detaliczna, moda oraz wolne zawody.
Warto więc postawić na siłę młodych, zdolnych pań, które mają masę pomysłów i chcą wykazać się na polu zawodowym. Niestety, wielu dyrektorów korporacji nie chce powierzać ważnych stanowisk kobietom, gdyż ciągle panuje stereotyp, że nie pogodzą one wychowywania dziecka z rozwojem własnej kariery. Być może po tym, jak i innych badaniach, światopogląd niektórych osób ulegnie zmianie.

Kiedy ryczałtowiec musi przejść na księgę przychodów i rozchodów?

W ubiegłym roku prawo do opodatkowania przychodów ze swojej działalności podatkiem zryczałtowanym mieli ci przedsiębiorcy, którzy złożyli odpowiedni wniosek do fiskusa w terminie do 20 stycznia oraz równocześnie uzyskali w roku poprzednim dochody mniejsze niż 626 880 złotych. Kwota ta wynika z przelicznika walutowego z dnia 1 października 2014 roku, kiedy to Euro było było równe 4,1792 złotym.
Granica opodatkowania w 2016 roku wynosi 150 tysięcy euro, jednak dopiero 1 października tego roku przedsiębiorcy dowiedzą się – biorąc pod uwagę średni kurs euro w tym dniu – jak będzie przeliczało się to na złotówki.
Nowa regulacja prawna daje możliwość zdecydowania się na opodatkowanie ryczałtowe bez względu na wysokość rocznych przychodów, dla tych osób, które w roku 2016 zakładają własne firmy. Warunkiem jest złożenie pisemnego oświadczenia, w którym zaznacza się wybór opodatkowania ryczałtowego. Należy je złożyć nie później niż w czasie uzyskania pierwszego przychodu. Później możliwość taka zanika i przedsiębiorca przechodzi na prawo opisane w pierwszym akapicie.
Prawo do ryczałtu tracą osoby prowadzące apteki, lombardy, działalność w zakresie handlowaniem wartościami dewizowymi, częściami do samochodów i innych pojazdów mechanicznych oraz tacy, którzy wyrabiają towary objęte akcyzą, z wyjątkiem energii elektrycznej, która pozyskiwana jest ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo, owe prawo tracą także ci, którzy prowadzą firmy w zakresie wolnych zawodów, które nie są wymienione w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym (art. 8 ust. 1 pkt 3 i 4).
Gdy przedsiębiorca uzyskuje dochód z wyżej wymienionych działalności, to ma obowiązek przeprowadzić do końca roku podatkową księgę przychodów i rozchodów, ewentualnie księgi rachunkowe. Równocześnie zrzeka się on zryczałtowanej stawki PIT-u i zgadza się na przeliczanie skalą podatkową.

Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu?

   Oszczędzając na samochód należy wziąć pod uwagę, że wraz z jego zakupem pojawią się inne, dodatkowe koszta, które zsumowane mogą urosnąć do dość sporych rozmiarów.
Na początek świeżo zakupione auto należy ubezpieczyć; jeśli jest to pierwszy samochód użytkownika, to nie będą przysługiwały mu żadne zniżki ani rabaty, ponieważ nie jest on wiarygodnym dobrym kierowcą dla firm ubezpieczeniowych.
Kolejno, nowy pojazd należy zarejestrować, płacąc przy tym stosowną opłatę, która wynosi około 180 złotych. Jeżeli samochód pochodzi zza granicy to dodatkowo należy zapłacić za kartę pojazdu (nie wspominając o sytuacji, gdy sprowadzane jest z Anglii i należy zmienić miejsce położenia kierownicy.)

Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu



Oprócz wyżej wspomnianych wydatków nowego właściciela czeka także opłacenie podatku od czynności cywilnoprawnych; nie muszą ich płacić osoby, które kupiły pojazd bezpośrednio w handlarza bądź od właściciela, ale tylko za granicą Polski.
Warto także sprawdzić wszystkie układy u mechanika, tak, by jeździło się bezpiecznie i komfortowo a to generuje kolejne, dodatkowe koszty.

Reasumując – kupno samochodu to dopiero początek wydatków, które w gruncie rzeczy wcale do najniższych nie należą.

Komunikacyjny chaos w firmie? Poznaj 7 sposobów na usprawnienie komunikacji

Organizację działania zespołowego w firmie tworzy grupa ludzi, którzy powinni ze sobą współpracować w sposób uporządkowany i skoordynowany. Tylko w ten sposób mogą osiągnąć założone cele. Niestety, kiedy pojawia się problem z porozumieniem oraz gotowością uczestniczenia w komunikacji, skutkuje to utrudnieniami w realizacji planów.

Jak zatem komunikować się, by przekazywane informacje były czytelne i zrozumiałe tak samo, dla wszystkich odbiorców? Co i w jaki sposób przekazywać pracownikom, by wspierali oni rozwój firmy, by posiadali wszystkie informacje niezbędne do realizacji poszczególnych zadań? Firma, która poszukuje odpowiedzi na te pytania oraz sposobów przekazywania informacji w taki sposób, by dotarła ona do wszystkich adresatów, wywołując zamierzony efekt, osiągnie sukces. Dobra komunikacja jest bowiem podstawą każdego sprawnie funkcjonującego biznesu, zaś system komunikacyjny powinien być starannie skonstruowany i systematycznie korygowany.
Ludzie, jako istoty społeczne, komunikują się ze sobą nie tylko w celu zaspokojenia swoich potrzeb, ale i w celu realizacji pewnych zadań, rozwijania firmy, w której są zatrudnieni, przyczyniania się do jej sukcesu. Ten proces komunikacji jest w pełni efektywny wówczas, kiedy ma charakter dwustronny, kiedy pojawia się tzw. sprzężenie zwrotne, czyli reakcja odbiorcy na informację po jej odkodowaniu, mówiąca o tym, czy przekaz dotarł i czy został zrozumiały. Aby uniknąć błędów w komunikacji, warto stosować się do kilku wskazówek.




Zadbaj o balans informacyjny
Zbyt dużo informacji, podanych w zbyt krótkim czasie, niekiedy nieistotnych z punktu widzenia pracownika, wpływa demotywująco, może również powodować z jego strony działania, których się od niego nie oczekuje. Równie niekorzystna dla interesów firmy jest sytuacja odwrotna, czyli blokowanie informacji na pewnych szczeblach. Brak informacji rodzi plotki, domysły, obniża morale pracowników i negatywnie wpływa na ich motywacje. Dlatego dbaj o równowagę w ilości przekazywanych komunikatów i nie dopuszczaj do sytuacji, w której o istotnych dla dalszego funkcjonowania firmy faktach (np. reorganizacji), pracownicy dowiadują się z mediów.

Nie pozwalaj na zniekształcenia komunikatu
Informacja którą przekazujemy nie zawsze jest tą samą, którą odbierają pracownicy. Wpływ na to mają bariery komunikacyjne, czyli wszystkie te czynniki, które uniemożliwiają, zakłócają lub zniekształcają przepływ informacji. Do najczęstszych barier należą problemy lingwistyczne (niedokładność językowa), stany emocjonalne, różne doświadczenia życiowe, brak koncentracji i presja czasu. Dlatego warto przeanalizować dokładnie informacje, zanim postanowimy się nią podzielić z pracownikami. Zastanówmy się, czy może ona zostać zrozumiana niewłaściwie, czy nie jest wieloznaczna, czy nie jest za bardzo (lub zbyt mało) szczegółowa. Zadbaj również o właściwy jej obieg starając się, aby droga jej przekazywania była jak najkrótsza.

Zadbaj o zaspokojenie potrzeb
Jednym z błędnych przekonań w procesie komunikacji jest założenie, że wiadomość, którą wysyłamy, jest identyczna jak wiadomość odebrana. Jeśli towarzyszy ci przekonanie, że każdy odbiorca jest nią zainteresowany, to się mylisz. Aby stać się efektywnym nadawcą, który komunikując się uzyskuje zamierzony efekt, musisz nastawić się na twojego odbiorcę. Zastanów się, czego on oczekuje, jakie w związku z daną informacją mogą pojawić się pytania, a także, czy wybrany przez ciebie kanał komunikacji, czyli sposób jej przekazania, jest właściwy. Upewnij się też, że pracownicy w związku z twoim komunikatem wiedzą wszystko, co jest im niezbędne do wykonania danego zadania, a kiedy trzeba (zwłaszcza w przypadku komunikatów o szczególnym znaczeniu) rozważ osobiste ich przekazywanie.

Słuchaj aktywnie i odpowiadaj na pytania
W rozmowie z pracownikami staraj się identyfikować z nadawcą komunikatu i uczestniczyć w wymianie komunikacyjnej oraz unikaj dokonywania zbyt wczesnej oceny otrzymanej informacji. Staraj się nie tylko słuchać, ale też usłyszeć, nie bądź pasywnym odbiorcą, skoncentruj się na rozmowie, zadawaj pytania otwarte (wymagające szerszej odpowiedzi), a w pewnych okolicznościach – na przykład powrót do meritum sprawy – pytań zamkniętych, ograniczających wachlarz odpowiedzi najczęściej do „tak” i „nie”. Na pytania skierowane w twoim kierunku odpowiadaj szczerze i pewnie. Prowadząc zebrania z pracownikami zadbaj również o ich komfort, tak, by wszyscy mogli swobodnie się porozumiewać, by nie przeszkadzały dzwoniące telefony czy zbyt duża odległość od siebie.

Zachęcaj do rozwiązywania problemów
Pracownicy często odczuwają lęk przed porażką, przed przyznaniem się do faktu, iż mają wątpliwości, czy problemy z wykonaniem danego zadania. Dlatego istotne jest, by pracownicy mieli świadomość, że w przypadku wszelkich problemów mogą zwrócić się o pomoc czy wskazówki, że służysz im wsparciem wynikającym z wiedzy i doświadczenia. Zadbaj jednak o to, by przychodzili ze swoimi propozycjami rozwiązania danego problemu i przedyskutujcie je wspólnie. Taki sposób działania oraz świadomość, że mają twoje wsparcie, sprawia, że są bardziej zmotywowani, nie boją się działać, poszerzają swoje kompetencje. Korzystasz i ty – możesz delegować im nawet odpowiedzialne zadania, sprawując nad nimi kontrolę, ale nie ingerując bez potrzeby w ich wykonanie.

Wspólnie pracujcie na sukces firmy
Zaangażowanie pracowników w usprawnianie procesów w firmie, w tym procesu komunikacji oraz przeświadczenie, że mają oni moc sprawczą, motywuje ich do działania i sprawia, że chętniej angażują się w sprawy firmy i pracują wydajniej. Jeszcze wielokrotnie cię zaskoczą generując nowe pomysły czy wysuwając propozycje pozwalające zaoszczędzić czas i pieniądze.

Zadbaj o czarodziejskie słowa
„Proszę”. „Przepraszam”. „Dziękuję”. Te trzy słowa powinny znaleźć się w twoim słowniku, bowiem znacząco wpływają na motywację pracowników i tworzenie kultury organizacyjnej. Dziękuj za dobrze wykonaną pracę, zrezygnuj z roszczeniowego tonu i przepraszaj, jeśli popełniłeś błąd. Pamiętaj, że autorytetu nie buduje się z użyciem agresji, ostrych słów, nakazów i zakazów.

NJU Mobile – czy warto?

Rozmowy i smsy bez limitów oraz 10 GB internetu za 29 zł
Wysyłasz wiele wiadomości do znajomych, wiecznie gadasz przez telefon i lubisz korzystać z internetu na komórce? Nowa oferta nJU Mobile powinna spełnić Twoje oczekiwania.
Co otrzymam za 29 zł?
Firma proponuje opłacalne rozwiązania w ramach usługi na kartę lub abonament. W cenie 29 zł otrzymasz nielimitowane: SMS-y, MMS-y oraz rozmowy do wszystkich sieci. A ponadto trzykrotnie dostaniesz powiększony pakiet internetu do 10 GB w każdym okresie rozliczeniowym. Z promocji można skorzystać do 29 lutego 2016 roku. Jeśli porównamy ofertę NJU Mobile z propozycjami konkurencji, to należy otwarcie przyznać, że to jeden z najkorzystniejszych pakietów na rynku.

Jak aktywować usługę?
Startery firmy bez problemu kupimy w kiosku lub sklepie. Istnieje także możliwość przeniesienia obecnego numeru od innego operatora do sieci nJU Mobile. W tym celu wystarczy wypełnić formularz online. Obecni klienci mogą aktywować usługę „Wszystko komórkowe za 29 zł” w jednej z dwóch dostępnych opcji – na kartę lub abonamentowo. W pierwszym przypadku wystarczy wpisać kod na klawiaturze: *127*63#, a w drugim wysłać SMS-a o treści: START pod numer 8022. Jeśli nie chcemy dłużej korzystać z oferty, to w prosty sposób wyłączamy ją w dowolnym momencie. Szczegóły oraz regulamin promocji są dostępne na stronie firmy.

Karta kredytowa dla wielbicieli podróży

Bank Citi Handlowy przygotował niespodziankę dla osób, przed którymi świat stoi otworem. Jeśli często podróżujesz służbowo lub prywatnie, to podwójna ilość punktów powitalnych powinna Cię uszczęśliwić.
Dużo więcej punktów dla zapalonych turystów
Propozycja CitiBanku ściśle wiąże się z sezonem wakacyjnym. Jeśli w terminie od czerwca do sierpnia 2015 roku złożymy wniosek o kartę kredytową, to otrzymamy dwa razy więcej punktów powitalnych Premier Miles. To doskonała wiadomość dla wielbicieli wszelkich podróży, ponieważ punkty możemy wymienić u partnerów banku na bilety lotnicze oraz noclegi w hotelach na całym świcie. Wystarczy zrealizować co najmniej jedną transakcję bezgotówkową w ciągu 30 dni od otrzymania karty, żeby otrzymać ten bonus.



Inne bonusy dla posiadaczy karty
Dodatkowo termin spłaty zadłużenia na karcie został zwiększony. Posiadasz aż 54 dni na zwrócenie pieniędzy bez naliczania odsetek. Wśród partnerów akcji są m.in.: azjatyckie linie lotnicze Asia Miles, OK Plus – Czech Airlines, tajskie linie Thai Airways International i wiele innych.
Wniosek o wydanie karty można złożyć internetowo.

Mieszkanie dla młodych dla singla

Rządowy program „Mieszkanie dla młodych” polega na wręczaniu dopłat młodym ludziom na zakup własnego mieszkania By go otrzymać, nie trzeba posiadać współmałżonka; taką dopłatę może otrzymać także osoba samotna, jednak musi ona spełniać kilka wymagań.

Po pierwsze, wiek takiej osoby nie może przekraczać 35. roku życia i musi się ona zdecydować na wzięcie kredytu hipotecznego na kupno mieszkania.  Po drugie, nie może mieć ono powierzchni większej niż 75 m2. Po trzecie, musi zarabiać on miesięcznie minimum 2500 złotych netto. Po czwarte, jego wkład własny w kupno mieszkania musi wynieść przynajmniej 20% całościowej ceny.
Jeśli potencjalny kredytobiorca zarabia mniej, to ma szanse, jeżeli wkładu własnego wyłoży 50% wartości ceny.


Program „Mieszkanie dla młodych” oferuje singlom jednorazową, 10% dopłatę do kredytu, która liczona jest dla powierzchni 50 m2. Bez wątpliwości jest to ogromna pomoc materialna dla młodych ludzi, którzy ciągle „zarabiają” na swoje potrzeby. Mimo że osoby samotne są postrzegane przez banki jako takie, które często zmieniają miejsce zamieszkania i wydają dużo pieniędzy na spełnianie swoich marzeń, to rząd wyciąga do nich pomocną, finansową dłoń.

Jak uzyskać debet?

Coraz więcej osób decyduje się skorzystać z debetu w sytuacji, gdy na koncie kończą się potrzebne pieniądze. A czym w ogóle jest debet?
To dodatkowa kwota, którą bank oddaje użytkownikowi konta ponadto, co wpłynie na nie ze źródeł trzecich, np. od pracodawcy. Inaczej mówiąc jest to maksymalne dozwolone ujemne saldo konta.

Aby uzyskać możliwość wzięcia debetu należy złożyć do banku odpowiedni wniosek; osobiście, telefonicznie lub drogą internetową. Niekiedy zostaje on przyznany równocześnie z czasem założenia konta.
Dobry debet to taki, którego oprocentowanie w skali roku nie przekracza 10%; jeżeli jest wyższe warto zastanowić się nad zmianą usługodawcy.


Jaka kwota debetu jest najczęściej przyznawana? Najpowszechniej przyznaje się debet o równowartości dwóch miesięcznych dochodów odnotowanych na koncie bankowym.
Debet spłaca się automatycznie w czasie, gdy na konto jego użytkownika wpływają pieniądze, tak więc jest on spłacany w pierwszej kolejności.

Jako jednorazowa doraźna pomoc debet jest dobrym rozwiązaniem, jednak trzeba uważać, by nie uwikłać się w spiralę długów, które będą narastały z każdym kolejnym miesiącem.

Expander – doradcy kredytowi

Expander to lider polskiego rynku z zakresu doradców finansowych. Swoją działalność firma rozpoczęła jako portal internetowy w 2000 roku. Jako portal internetowy działający w Polsce była pierwszą firmą, która na szeroką skalę oferowała swoim klientom kompleksowe doradztwo z zakresu finansów dla klientów indywidualnych. Po roku działalności pełnego sukcesów, powstał pierwszy oddział fizyczny zlokalizowany w Warszawie w 2001 roku.
Poprzez kilkanaście lat działalności doradcy finansowi Expandera zyskali niezbędne doświadczenie, dzięki któremu wyróżniali się na krajowym rynku. Sukces Expandera to przede wszystkim pracownicy, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie, odpowiednie przeszkolenie dzięki któremu mogą służyć klientom w podejmowaniu odpowiednich decyzji z zakresu decyzji finansowych.



Główną misją przedsiebiorstwa Expander jest przedstawienie klientom jak najlepszych decyzji finansowych. Expander od początku 2012 roku wszedł w rynek klientów biznesowych.
Bieżąca oferta obejmuje kilka bardzo istotnych elementów, do których zalicza się miedzy innymi kredyty mieszkaniowe, pożyczki pod hipotekę, kredyty refinansowane, lokaty bankowe, fundusze inwestycyjne jak również plany związane z regularnym oszczędzaniem.

Od 2001 roku kiedy pojawiła się pierwsza placówka w kraju bardzo dużo się zmieniło i Expander rozszerzył swoją działalność. Obecnie oddziały doradców finansowych z Expandera można znaleźć w całej Polsce i jest ich już blisko pięćdziesiąt.
Klienci bardzo często korzystają z usług doradców finansowych Expandera. Świadczyć może o tym miedzy innymi otrzymany przez przedsiębiorstwo Laur Klienta w roku 2013.
Obsługa klienta jest najważniejszym elementem działalności Expandera. Jeżeli w danym mieście nie ma oddziału przedsiębiorstwa, wówczas można swobodnie korzystać z usług internetowych. Na stronie internetowej każdy klienta ma możliwość skontaktować się z wirtualnym doradcą i uzyskać wszelkich informacji i porad.
Porady finansowe od Expandera są bardzo często wybierane, głównie za sprawą rzetelnych informacji oraz łatwego do nich dostępu. Przedsiębiorstwo postawiło na klienta i dzięki temu dużo zyskało.

Coraz mniej upadłości w Polsce

Liczba upadłości przedsiębiorstw zarejestrowanych w kraju jest coraz niższa. Biorąc pod uwagę lata 2014 oraz 2015 liczba upadłości zmniejszyła się aż o 9% co jest bardzo dobrym wynikiem.
Liczba firm zgłaszających upadłość jest coraz niższa co daje bardzo dobre rokowania na następne lata. Biorąc pod uwagę szczegółowe zestawienia dotyczące upadłości można zauważyć, że branża hurtowni przeżywała bardzo ciężki okres. Świadczą o tym aż jedenaście upadłych firm z tej branży.
Badacz Euler Hermes w swoich badaniach szczególną uwagę zwraca na spadające marże – poprzez ten efekt przedsiębiorstwa są zmuszone do finansowania się długiem. Finansowanie tego typu w szczególnym stopniu uderza w sektor handlowy. Dodatkowo pewne problemy może poczuć sektor związany z wyrobami stalowymi, a także sektor związany z handlem artykułami motoryzacyjnymi.

Finansowanie długiem może mieć także swoje odniesienie w branży artykułami spożywczymi, chemią oraz kosmetykami. W szczególnym stopniu problem ten może dotknąć dostawców.
Przedsiębiorstwa które znalazły się na liście upadłościowej nie wykazywały tendencji spadkowej, wręcz przeciwnie. Obrót firm, które znalazły się na liście upadłościowej wyniósł ponad 700 milionów złotych. Liczba osób, które były zatrudnione w tych przedsiębiorstwach wyniosła ponad 1,6 tysięcy osób. Bardzo ciekawym zjawiskiem jest fakt, że przedsiebiorstwa wykazały aż o 40$ większe obroty niż na cztery lata przed upadłością. Główną przyczyną upadłości przedsiębiorstw z wymienionych sektorów w głównej mierze bardzo mała rentowność sprzedawanych produktów.
Początkowo rynek był bardzo stabilny i przeżywał bum na wszystkie produkty. Otwarcie granic spowodowało lepszą koniunkturę oraz większe możliwości dla wszystkich przedsiębiorstw. Coraz lepsza i stabilniejsza sytuacja w kraju wpłynęła na ustabilizowanie się gospodarki i działających w niej przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy mają rynek zbytu mogli wówczas zwiększyć swoją produkcje oraz zakres działania. Każdy sektor na tym korzystał, za wyjątkiem wymienionych wyżej. W sektorze handlowym sytuacja z utrzymaniem się na rynku była najcięższa, o czym świadczy ilość upadłych przedsiębiorstw. Pomimo pozytywnych wyników oraz wysokich obrotów nie udało im się utrzymać na rynku i splajtowały.

Lubisz rozrywkę i zakupy? Płać kartą Raiffaisen Banku

Sporo korzyści, rabatów oraz punkty na start dla nowych użytkowników kart kredytowych. Pod hasłem „Smakuj życie każdego dnia!” bank zachęca do skorzystania z nowej usługi.
Na jakie bonusy mogę liczyć?
Posiadacze karty World MasterCard Class&Club otrzymają wysokie rabaty i specjalne oferty od partnerów banku – butików, sklepów czy restauracji. Na początku każdy otrzyma 2 000 punktów na start, które można wymienić np. na 5 biletów do kina Cinema City. Właściciele kart kredytowych w Raiffaisen Banku mogą również liczyć na różnego rodzaju nagrody w związku z przynależnością do programu World Mastercard Rewards. Za każde zakupy oraz wszelkie transakcje bezgotówkowe otrzymamy punkty. Wizyta w delikatesach, zatankowanie auta oraz wyjście do restauracji zawsze będą wiązały się z dodatkowymi korzyściami.
Co wyróżnia kartę World MasterCard Class&Club?
Otrzymujesz darmowe ubezpieczenie podróżne dla siebie i najbliższej rodziny, które nie raz przyda się podczas wyjazdów. Możesz korzystać z bezpiecznych rat na koncie bankowym. A limit kredytowy karty może wynosić nawet 100 tysięcy złotych (przyznawany w zależności od zdolności finansowych karty).
Wniosek o wydanie World MasterCard Class&Club można wypełnić przez internet lub w placówce Raiffaisen Banku.

Czym jest budżet państwa?

Budżet państwa to nic innego jak plan finansowy, który obejmuje przewidywane przez państwo wydatki i dochody ujęte w określonym przedziale czasowym. Podstawowymi źródłami dochodów są te pochodzące z pożyczek, własności publicznej, majątku publicznego oraz z opłat i pożyczek zaciąganych przez państwo u podmiotów gospodarczych krajowych bądź zagranicznych.

Tematyka ta jest niezwykle ważną kwestią, głównie dlatego, że na poziomie tworzenia budżetu dokonuje się jego podziału na różne resorty; ponadto powoduje on stabilizację na rynku i zapewnia zrównoważony poziom gospodarki a także stymuluje działalność podmiotów gospodarczych.
Zgodnie z uchwałą sejmu z 30 lipca 1992 roku, przewidywalny budżet musi zostać rozpatrzony i ustanowiony nie później niż do końca roku budżetowego. Konstytucja nakłada dodatkowo czteromiesięczne ograniczenie od dnia przedłożenia Sejmowi projektu uchwały do czasu jej zatwierdzenia i przekazania do podpisu Prezydentowi. Nie może on, wedle art. 224 ust. 1 Konstytucji, odmówić podpisania i zwrócić ustawę do ponownego rozpatrzenia przez Sejm

Starcie z PIT-em, czyli najczęściej pojawiające się błędy w zeznaniach

Do najczęstszych błędów w rozliczeniach rocznych należy zaliczyć niepoprawne rozliczenie strat z lat ubiegłych, pomyłki w zaliczkach wpłaconych w danym roku podatkowym i ich błędne utożsamianie z zaliczkami należnymi za dany rok podatkowy – tak wynika z informacji podanych przez Izby Skarbowe. Często pojawiają się również pomyłki w danych adresowych oraz w załącznikach.

Z uwagi na fakt, iż roczne zeznania podatkowe przedsiębiorców są o wiele bardziej skomplikowane, niż PIT-y składane przez osoby świadczące pracę na etacie, to nie może dziwić większa ilość pomyłek w nich występujących. Niestety, nie wszystkie błędy urzędnicy są w stanie poprawić samodzielnie, dlatego też przedsiębiorca musi niekiedy stawić się w urzędzie skarbowym i skorygować popełnione błędy. Jakie one są i czy można się przed nimi ustrzec?


Kłopotliwe zaliczki
Pracownicy US zwracają szczególną uwagę na błędy, które przejawiają się niewłaściwym wpisywaniem danych o zaliczkach. W PIT-ach 36 i 36L często bowiem mylone są zaliczki wpłacone w ciągu roku z zaliczkami należnymi. Przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę na to, iż „w części K formularza PIT-36 (w PIT-36L część J) należy wpisywać sumę zaliczek faktycznie wpłaconych przez podatnika, natomiast w części D i części J formularza PIT-36 (w PIT-36L część D i I) sumę zaliczek należnych. Natomiast w części N formularza PIT-36 (części M w PIT-36L) należy wpisywać zaliczki należne za poszczególne miesiące roku podatkowego.”
Ponadto, zanim przedsiębiorca wpisze informację o wpłaconych zaliczkach, powinien zweryfikować dokumenty wpłat lub przelewów, by umieścić w formularzu poprawne kwoty.


Odliczamy tylko część strat

Istnieje możliwość obniżenia kwoty dochodu podlegającego opodatkowaniu o straty z lat ubiegłych, jeśli zostały one wykazane. Jednak przedsiębiorcy powinni pamiętać, że nie można do PIT-u wpisać całej straty, bowiem w jednym roku podatkowym istnieje możliwość odpisania maksymalnie jej 50%.
Ponadto trzeba uważać, by przy wypełnianiu rocznego zeznania podatkowego nie pomylić źródeł przychodów. Straty z lat ubiegłych mogą być bowiem odliczane wyłącznie od dochodu z tego źródła, z którego powstały.

Załączniki też są ważne

Obowiązek złożenia rocznego zeznania podatkowego spoczywa na osobach mających zarejestrowaną działalność gospodarczą bez względu na to, czy działalność ta pozwala na uzyskanie przychodu. Ponadto, niezależnie od uzyskanych przychodów, do swojego zeznania muszą oni dołączyć PIT/B.
Przedsiębiorcy powinni pamiętać również o innych załącznikach, wynikających z podawanych w zeznaniu informacji. Przykładowo, dokonując odliczeń na dzieci (czyli rozliczając się na zasadach ogólnych), należy załączyć PIT/O.

Problemy z małżonkami

Rozliczając się w rocznym zeznaniu podatkowym wraz z małżonkiem należy pamiętać o stosowaniu odpowiednich identyfikatorów. Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, posługują się w PIT numerem NIP, natomiast w przypadku małżonka nieprowadzącego działalności gospodarczej lub niebędącego zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług poprawnym identyfikatorem jest numer PESEL.
Wśród błędów związanych ze wspólnym rozliczeniem małżonków można również wymienić błędną kolejność podawanych danych, tj. jeśli „podatnikiem” jest prowadzący działalność gospodarczą, to w dalszej części formularza konsekwentnie należy tak identyfikować „podatnika”. Tymczasem zdarza się, że wypełniający zeznanie przedsiębiorcy wpisują w rubrykach przeznaczonych na dane „podatnika” informacje dotyczące małżonka.
Ponadto należy pamiętać, że nie wszyscy przedsiębiorcy mogą rozliczać się wspólnie z małżonkiem. Przykładowo, oddzielne zeznanie podatkowe musi złożyć osoba prowadząca działalność gospodarczą i płacąca podatek według stawki liniowej (19%). Przedsiębiorca ten nie może dokonywać również  odliczeń na dzieci.

Krzyżyki również ważne

Błędy w zeznaniach nie są tylko wynikiem błędnej interpretacji przepisów czy niewiedzy. Pomyłki często biorą się też z nieuwagi wypełniających – przykładem może być zaznaczenia  krzyżykiem celu złożenia danego zeznania (tj. czy chodzi o złożenie zeznania czy też jego korektę). Równie często zdarzają się niepodpisane formularze, a tymczasem takie dokumenty są nieważne. Taka pomyłka oznacza konieczność ponownego udania się do urzędu skarbowego i złożenia podpisu nawet wówczas, kiedy wszystkie inne dane i wartości zostały podane prawidłowo.

Zapracowany jak … polski przedsiębiorca

Polski przedsiębiorca wykonuje swoje obowiązki blisko 4 godziny tygodniowo dłużej, niż pracownik najemny – tak wynika z danych przedstawiony przez Główny Urząd Statystyczny.  Mimo iż obie grupy spędzają w biurze mniej godzin, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, to różnica pomiędzy czasem ich pracy nie zmienia się wiele.

Co mówi GUS?
GUS, raz na kwartał, publikuje szczegółowe dane dotyczące średniego tygodniowego czasu pracy. Niemal wszystkie badania wskazują, iż osoba prowadząca działalność gospodarczą  pracuje dłużej niż pracownik. Najspokojniejszym okresem, zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla pracowników, są pierwsze miesiące roku.
W I kwartale przedstawiciele obu tych grup spędzają w biurach najmniej czasu. Dane za I kwartał 2015 r. wskazują, że pracodawcy oraz pracujący na własny rachunek pracowali średnio 39,6 godzin tygodniowo, natomiast pracownicy najemni – tylko 38.8 godzin w tygodniu. Początek roku to również okres, w którym różnica pomiędzy średnim czasem pracy prowadzących działalność, a pracowników najemnych jest najmniejsza, jednak nawet wówczas to przedsiębiorcy pracują dłużej.

Ziarnko do ziarnka…
Kolejne kwartały przynoszą stopniowe wydłużanie tygodniowego czasu pracy. O ile w przypadku pracowników, wydłużenie to wynosi 1 do 2 godzin tygodniowo, to w przypadku pracujących na własny rachunek i pracodawców różnice te mogą sięgać nawet 4 godzin tygodniowo. Najwięcej czasu przedsiębiorcy spędzają w biurze w miesiącach letnich a ich tydzień pracy trwa wówczas średnio nawet 46 godzin. Pracownicy w tym czasie spędzają w biurze nie więcej, niż 40 godzin. Pozornie niewielka różnica – 3,7 godzin tygodniowo oznacza, że polscy przedsiębiorcy pracują ok. 0,7 godziny dziennie dłużej niż ich pracownicy. W skali roku, jeśliby różnicę tę pomnożyć przez 52 tygodnie, a następnie podzielić przez tygodniowy czas pracy pracowników najemnych, to okazuje się, że polski przedsiębiorca spędza w pracy niemal 5 tygodni dłużej!. To oznacza, że pracuje on aż … 13 miesięcy w roku.

Coraz krócej
Dane GUS pokazują również, że czas pracy obu grup – zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników, systematycznie ulega skróceniu. W 2004 r. pracownicy spędzali w pracy średnio 39,8 godzin tygodniowo, natomiast przedsiębiorcy – 43,7 godzin, zaś dekadę później, było to odpowiednio 38,8 oraz 42,5 godziny tygodniowo. Pracownicy najemni pracują zatem obecnie aż o 1 godzinę krócej w porównaniu do 2004 r., zaś przedsiębiorcy – o 1,2 godziny krócej.

Mieszkanie dla młodych

Od stycznia 2014 roku młodzi ludzie kupujący swoje pierwsze lokum mogą liczyć na pomoc finansową ze strony polskiego rządu a to za sprawą projektu „Mieszkanie dla młodych”. Pomoc ta jest możliwa w wypadku, gdy osoby takie nie posiadają innego mieszkania własnościowego, ani nie posiadali go w przeszłości; jeżeli młodszy z małżonków nie ukończył 35. roku życia; jeżeli kredyt będzie równoważnością co najmniej 50% ceny mieszkania i będzie zaciągnięty na co najmniej 15 lat oraz jeżeli cena mieszkania nie przekroczy stawki określonej dla danej lokalizacji.
Osoby samotne oraz bezdzietne małżeństwa mogą liczyć na 10% dopłaty do wkładu własnego a małżeństwa z jednym dzieckiem już na 15% dopłaty. Posiadanie dwojga dzieci to 20% dopłaty a w przypadku trojga i większej ilości – 30%. Ustawodawca postanowił także dołożyć 5% dopłaty dla tych z rodzin, które w przeciągu pięciu lat od zakupu mieszkania, będą miały kolejne dziecko, własne lub przysposobione.
Nie wszystkie banki przystąpiły do tego programu, warto więc sprawdzić listę tych, u których taką pomoc można uzyskać. Pełna, ciągle aktualizowana lista znajduje się na stronie Banku Gospodarstwa Krajowego.

Koniec mitu prywaciarza

Rodzime spółki to nie jest mit, nie jest to także zbiór kilkuosobowych spółek łączących się w całość. Istnieją firmy, złożone z jednej osoby które produkują ogromne ilości krajowego PKB, a przy tym zarządzane są przez jedną osobę. Idealnym przykładem jest sukcesja w Cyfrowym Polsacie – polegała ona na przekazaniu władzy w Cyfrowym Polsacie z ojca na syna. Sprawdzając rynek europejski okazuje się, ze ponad 14 milionów firm działających w Europie posiada sten charakter działalności.
Spółki rodzime są obdarzane dużo większym zaufaniem – idealnie widać to na przykładzie polskiego rynku gdzie firmy rodzinne są bardziej szanowane i poważane. Większość pytanych o firmy rodzinne stwierdziła, że są to ludzie bardzo pracowicie oraz zaradni.



W obecnych czasach biznes rodzinny jest poważany jako ten kojarzony z dobrą tradycją oraz jakością. Właściciele dbają o jakość oferowanych przez nich produktów, wszystko ze względu na to, że pieczętują je bardzo często swoim własnym nazwiskiem.
Jeszcze całkiem niedawno prywatne firmy były postrzegane w kraju jako coś złego. Dużo większą popularnością tego czasu cieszyły się przedsiębiorstwa publiczne. Sytuacja ta zmieniła się dopiero po 1956 w momencie tak zwanej odwilży. Było to związane z usunięciem bardzo dużej ilości działaczy oraz wysoko postawionych członków partyjnych.
Firmy rodzinne są bardzo potrzebne krajowej gospodarce. Idealnie to widać na przykładzie Niemiec, gdzie podstawę kraju stanowi waśnie sektor prywatny. Firmy prywatne i rodzinne są wyznacznikiem trendów zarówno pod względem solidnego wykonania jak i gwarancji najwyższej jakości. Dzięki szybkiemu rozwojowi sektora prywatnego aż 75% wszystkich europejskich firm rodzinnych przewiduje dalsze sukcesy w swojej działalności. Zaledwie bardzo mały odsetek – około 8% – uważa że ich sytuacja może się pogorszyć.
Mając to na uwadze bardzo ważne jest aby nie tyle co wspierać prywatny sektor, a nie przeszkadzać mu w rozwoju. W głównej mierze chodzi o kwestie regulacyjne, które są ciągle zawiłe i mogą uprzykrzyć życie przedsiębiorcom.

Program 500 zł na dziecko – kto otrzyma pieniądze?

We czwartek 28 stycznia projekt ustawy został pomyślnie przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów. W najbliższych tygodniach możemy spodziewać się głosowania w parlamencie. Kiedy rodziny otrzymają pierwsze pieniądze?
Każdy rodzic na tym skorzysta
Program  „Rodzina 500 plus” zakłada przyznanie świadczenia każdej rodzinie bez względu na dochód. Rodzice otrzymają 500 zł na drugie i każde kolejne dziecko. Wyjątki dotyczą rodzin, w których dochód nie przekracza 800 zł na osobę lub 1200 zł w przypadku rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym – w takiej sytuacji 500 zł będzie przyznawane również dla pierwszego dziecka. Według obliczeń Prawa i Sprawiedliwości z pomocy finansowej skorzysta prawie 2,7 miliona rodzin.
Prawdopodobnie pierwsze wypłaty zostaną zrealizowane w kwietniu tego roku. Po wejściu programu w życie samorządy lokalne będą miały miesiąc czasu na złożenie odpowiedniej ilości wniosków. W związku z tym pierwsze pieniądze trafią do rodzin około 30 dni po zatwierdzeniu ustawy. Według Elżbiety Rafalskiej, minister ds. rodziny, pracy i polityki społecznej, „Rodzina 500 plus” skłoni niektóre matki do zostania w domach dwa czy trzy lata dłużej i poświęceniu tego czasu opiece nad dziećmi.
Skąd rząd weźmie 17,05 mld zł.?
Ministerstwo Finansów negatywnie oceniło ten projekt, ponieważ zauważyło pewne rozbieżności. W projekcie ustawy została zawarta informacja, że na realizację planów potrzeba 17,05 mld złotych rocznie, natomiast rząd uwzględnił w obecnym budżecie kwotę 17,3 mld zł. Ministerstwo zapewnia, że błędy w wyliczeniach będą poprawione.
Bardzo krytycznie do projektu ustawy odnoszą się opozycja oraz Forum Obywatelskiego Rozwoju. Przedstawiciele różnych ugrupowań twierdzą, że „Rodzina 500 plus” negatywnie wpłynie na rynek pracy. Osoby o niskich zarobkach nie będą szukały lepszego zatrudnienia. Inne osoby zarzucają, że program jest bardzo kosztowny i corocznie będzie trzeba wydać prawie 20 mld zł na jego realizację bez względu na stan gospodarki oraz koniunkturę.
Natomiast przedstawiciele Platformy Obywatelskiej proponowali, żeby zamiast dawać po 500 zł miesięcznie, była możliwość odliczenia tej kwoty od sumy płaconych podatków. W ten sposób ludzie mieliby motywację, żeby jednocześnie pracować oraz myśleć o powiększeniu rodziny.
Naukowcy zgodnie twierdzą, że Polsce są potrzebne programy na rzecz poprawy dzietności. Społeczeństwo starzeje się w zawrotnym tempie. Jednak niektórzy badacze uważają, że program raczej pomoże wyjść niektórym rodzinom z ubóstwa niż faktycznie skłoni dużą liczbę osób do powiększenia rodzin.

Czy w Polsce są dobre warunki do zakładania biznesu?

Obecnie nasz kraj przeżywa prawdziwy boom star up’ów. W kręgach młodych studentów informatyki z dużych miast niemodne jest nieposiadanie własnego, kiełkującego biznesu. Czy Polacy mają żyłkę biznesmenów? Czy kraj nad Wisłą sprzyja zakładaniu firmy?
Warszawę przegoniły tylko Pekin i Kuala Lumpur
Polska (ze szczególnym naciskiem na: Warszawę, Kraków i Poznań) zajęła wysokie trzecie miejsce w tegorocznym zestawieniu krajów przyjaznych biznesowi ułożonym przez Brighton School of Business and Management. Wyprzedziły nas tylko takie aglomeracje jak serce Chin czyli Pekin oraz stolica Malezji – Kuala Lumpur. Naukowcy docenili, że systematycznie zwiększamy pieniądze na rozwój, mamy niezłe środowisko do tworzenia firm oraz zasłynęliśmy kilkoma rozwiązaniami, które podbiły świat. Za największe sukcesy przedsiębiorców uważa się takie marki jak: Allegro, Naszą Klasę oraz Onet.
W Polsce prężnie działa środowisko Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, pomagając młodym biznesmenom stawiać pierwsze kroki i zdobywać inwestorów. W tym roku został otwarty Google Campus w Warszawie, pierwszy tego typu globalny system w Europie Środkowej. Podobne placówki z powodzeniem działają w Sao Paulo czy Madrycie. Ulokowanie tak ważnego ośrodka technologicznego nad Wisłą z pewnością przyciągnie do Polski niejeden zagraniczny biznes. W naszym kraju prężnie funkcjonuje aż 40 parków technologicznych, w tym 12 posiada najnowocześniejsze laboratoria i pracownie do rozwoju firm z obszaru high-tech..
W przeciwnym nurcie niż Europa
W Europie wciąż można odczuć skutki kryzysu ekonomicznego, który daje się we znaki młodym oraz małym przedsiębiorcom. Jednak jak pokazują tendencje, Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie z przeciwnościami losu. Ponadto bardzo ważna jest dobra sytuacja rynkowa kraju. W trzecim kwartale 2015 roku PKB wzrosło o 3,5%. Ekonomiści prognozują, że ten rok będzie równie sprzyjający dla rodzimej gospodarki. Pod względem rozwoju wyprzedziliśmy wszystkie kraje OECD (zestawienie 34 najlepiej rozwiniętych krajów na świecie) w latach 2007-2014.
Co roku powstaje ranking Doing Business, który klasyfikuje wszystkie państwa świata pod względem łatwości zakładania i prowadzenia biznesu. W tym roku znaleźliśmy się na 25. miejscu spośród 189 krajów. W 2010 r. znajdowaliśmy się na 76. pozycji. Stabilna i rozwijająca się gospodarka, miejsca sprzyjające biznesowi oraz sprzyjające środowisko przedsiębiorczych Polaków – to wszystko sprawia, że w naszym kraju coraz lepiej prowadzi się firmę i o wiele łatwiej odnieść sukces.

Kredyt inwestycyjny

Każdy przedsiębiorca może skorzystać z kredytu inwestycyjnego w celu sfinansowania inwestycji. W życiu firmy nastaje taki moment, iż należy rozbudować lub powiększyć działalność. Jest to niezbędne do dalszego rozwoju firmy. Osobie zaciągającej kredyt zależy na powiększeniu dotychczasowego majątku. Gdy już otrzymamy kredyt to, na co można przeznaczyć środki pieniężne? Jakie są zobowiązania tego kredytu?
Kredytobiorca musi przeznaczyć pieniądze na środki materialne, czyli wyposażenie: sprzęty, urządzenia, samochody, maszyny, rozbudowę firmy. Kolejnym zobowiązaniem finansowym jest restrukturyzacja, związana z przekształceniem struktury rynkowej oraz ostatnim elementem jest zakup nowych obiektów. W kredytach inwestycyjnych oprocentowanie jest zmienne, często wymagany jest wkład własny.


Składając wniosek do banku należy podać, jaka kwota jest nam potrzebna oraz na jaki cel. Często wiąże się to z przygotowaniem kosztorysu a nawet dobrze zrealizowanego biznesplanu. Do takiego wniosku dołącza się jednocześnie przychody firmy. Gdy już uzyskamy kredyt, możemy w każdym momencie dokonać spłaty kredytu. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji następuje podpisanie umowy. Raty tego kredytu udzielane są zazwyczaj na dłuższy okres, od 20 do 25 lat. Banki, jakie oferują kredyty inwestycyjne to: Idea Bank SA, Getin Bank, mBank. Kredyt inwestycyjny skierowany jest dla firm, które utrzymują się na rynku ponad rok czasu. Banki finansują zwykle około 70% inwestycji, stosując hipotekę jako zabezpieczenie.

Polecany post

Jak zrobić dekoracje świąteczne?

Każdy chyba się zgodzi z tym, iż Boże Narodzenie jest najpiękniejszym świętem w roku. Przede wszystkim, Gwiazdka kryje w sobie pewną magią...